Ben
Oorsprong
Klacht:
2006: Ben Oorsprong, 37 jaar oud. Mijn lichaam doet het minder goed. Staan, lopen en zitten werkt niet meer zo goed. Liggen gaat nog wel.
Diagnose:
- Acute hernia zorgt voor uitval
- Snelle operatie is belangrijk
Reparatie:
- 2006: Diverse operaties en meerdere pijnbehandelingen gehad.
- 2007: Ik BEN een uniek geval. Mijn lichaam maakt extreem veel en keihard littekenweefsel aan.
- 2008: Laatste, niet verzekerde, operatie in Duitsland. €35.000 armer. Helaas na drie weken weer terug bij af.
- 2008: OMDENKEN. Kijk niet naar wat je niet meer kan maar kijk wat je wel kan.
Leef:
- 2015: Voor het eerst op wintersport. Marielle had een tocht met de "banaan" geregeld. Reddingswerker Martin verzorgde de afdaling.
- Maar meteen de zwarte piste genomen!
Vrienden:
Echte vrienden hebben het onmogelijke voor elkaar gekregen: Liggend in een ballon een prachtige vaart maken. Samen met mijn kinderen en Marielle.
Een Happy Ben Oorsprong!!!
Bucketlist: Offroad
Weer een prachtige ervaring. Meerijden in een Land Rover.
Net als mijn leven hebben we de "gebaande paden" verlaten en werd het offroad rijden.
Go with the flow
Zelfstandig | Bewegen | Oefeningen doen | Actief | Ondernemen
Dankzij mijn nieuwe driewieler fiets ( USVA Glider) kan ik weer zelfstandig op pad. Genieten van de wind in je haren, bewegen, conditie verbeteren, van A naar B in een korte tijd.
Deze driewieler ligfets is op maat gemaakt door USVA
Fietsdrager voor driewieler fiets
Om mijn driewieler ligfiets mee te kunnen nemen op vakantie er er een fietsdrager op maat gemaakt.
Deze fietdrager is gebaseerd op een fitsendrager van het merk/type: Pro User Amber 4.
Helaas werd door de leverancier Pro Userde aanpassing niet ondersteund en was de melding dat de garantie zou vervallen.
Inmidels weet ik dat ik nogal een uitzondering ben en dat vrijwel alles wat ik wil een uitzondering is.
De aanpassing is door een professioneel lasbedrijf uitgevoerd en is extreem stevig. De driewiel fietsdrager is zeer stabiel en ligt strak achter de auto.
Invalidenbus met ligbed
- Dankzij de aangepaste bus met bed (Rolstoel wordt opgeklapt) is vrijwel iedere met de auto te gereiken bestemming mogelijk.
- Deze Fiat Scudo is in 2009 aangepast tot invalidenbus. Het origineel is een standaard Fiat Scudo Panorama met 8 zitplaatsen. Deze bus is voorzien van hemelbekleding en afwerking van de zijkanten. Ook zit er standaard airco achterin en is deze los van de airco voorin te bedienen.
- De stoelen op de derde rij zijn verwijderd en van de tweede zittijd is één stoel weggehaald. Hierdoor paste het ligbed van ruim twee meter perfect in de lengte van de bus.
- Mijn ligbed-rolstoel wordt opgeklapt en kan met de oprijplank naar binnen worden gereden. Eenmaal binnen wordt hij met diverse spanbanden vastgezet.
- Het bed heeft drie veiligheidsgordels en is opbegouwd uit een stevig metalen frame. Op het frame ligt een matras van 15cm hoogte.
- Deze bus heeft inmiddels ruim 250.000km gereden en krijgt ouderdomsklachten. Zo hoor je erg veel rijgeluiden zoals kraken en piepen van de metalen en kunststof onderdelen.
Bijzondeheden:
- Luchtvering achter. Hierdoor is het in- en uitrijden van de rolstoel / rolbed gemakkelijker en heeft de wagen altijd een horizontale ligging.
- Airco op de tweede zittijd en laadruimte. Hierdoor kan ik zelf mijn temperatuur regelen.
- Vijf stoelen. Drie stoelen vóór en twee stoelen achter. Hierdoor konden we met het hele gezin op vakantie.
- Camera op de voorzijde en een LCD scherm binnenin. Aangezien ik met mijn hoofd naar achter kijk en dus in principe altijd achteruit rij heb ik geen idee wat er vóór mij gebeurt. Dankzij de camera en het scherm is dit nu wel te volgen.
Wat kan beter?
- De vering is te stug. Ieder hobbeltje in de weg wordt door mijn ligbed doorgegeven. Ik denk dat een volledige hoogwaardige luchtvering hier verbetering in zou moeten kunnen brengen.
- Het metalen frame van het bed is zodanig gebouwd dat er onder dit bed niet veel opbergruimte meer is. Vooral tijdens de vakantie is dit jammer.